Nem forretningsgang med et CRM system

shutterstock_524864188

I Danmark findes der masser af mindre virksomheder og enkeltmandsfirmaer, der har varer og serviceydelser til salg, og ofte er firmaet udsprunget af en hobby for firmaets stifter. Medarbejderne i firmaet er normalt dygtige til netop deres produkter og ydelser, men i hverdagen skal man også klare den bureaukratiske forretningsgang, hvor man skal holde styr på:

  • Kundedata.
  • Kundeordrer.
  • Lagerstyring.
  • Bestilling af varer.
  • Kundeservice.
  • Vareleveringer.
  • Reklamationer.
  • Salg.
  • Markedsføring.
  • Regnskab.
  • Rapporteringer og statistikker.

Dette kan være en stor mundfuld for selvstændige, der ofte ansætter kontorpersonale til at klare bogholderi og øvrig administrationsopgaver i firmaet, således man selv kan håndtere kunderne i butikken. Tiden er for lang tid siden løbet fra blanketter, der skulle udveksles mellem de forskellige afdelinger, idet der nu findes masser af nemme standardprogrammer, der kan holde styr på firmaets oplysninger. Den mest fremtidssikrede og effektive løsning er imidlertid et skræddersyet CRM system for den enkelte virksomhed, og disse systemer er heldigvis nu blevet både nemme at anvende og anskaffe.

Fordelen med et CRM system

Tidligere anvendte de mindre firmaer et separat program til hver enkelt arbejdsopgave, således computeren blot erstattede papirblanketterne, idet man så manuelt skulle overbringe data i hver enkelt arbejdsgang. Det var derfor en smule lettere med indførelsen af simple IT systemer, idet man nu kunne transportere data via netværk, mail eller CD, og mange anvender stadig denne måde at arbejde på, da ikke alle IT systemer kan udveksle data med hinanden. Den nemme løsning er et integreret CRM system, der netop skræddersyes til den enkelte virksomhed, således man altid kan logge ind og se alle oplysninger i systemet. Derved undgår man dobbeltindtastninger og arbejdstimer, så systemet er derfor meget mere effektivt til at holde styr på virksomhedens data.

Billigt og nemt system

Det har hidtil været ret kostbart og tidskrævende at investere i et tilpasset CRM system til virksomheden, således alle medarbejderne nemt kan logge ind og klare alle forretningsgangene på en nem måde, men i dag findes der flere billige og nemt tilgængelige CRM systemer på markedet såsom online CRM systemet webCRM, der kun koster fra 159 kr. om måneden pr. bruger. Man kan endda afprøve dette CRM system i et par uger ganske gratis, før man bestemmer sig, og dette CRM system ligger online, således man blot skal have internet adgang for at kunne bruge systemet.